Butlletí digital de Tavernes de la Valldigna


dimecres, 6 de març de 2013

Resum del plenari del dia 4 de març de 2013



Tard, pero hem aplegat. Com ja es una costum de principi de mes, anem a fer el resum del plenari celebrat el dilluns 4 de març.

Com ja quasi és costum també, el plenari d’este mes ha començat aprovat les actes que en plenaris anteriors no estaven preparades. 

El punt dos de l’ordre del dia referent als dictàmens de la Comissió Municipal informativa d’economia, hisenda, patrimoni i especial de comptes estava composat per 5 apartats, tots aprovats per unanimitat.
El primer tractava de l’aprovació de l’expedient de modificació de crèdit per un import de més de 61.000€ destinats a reparacions al mercat, obres de manteniment en edificis municipals i noves postes sanitaries per a la platja. Dit d’una altra manera: uns diners que estaven destinats per a una cosa s’han gastat en una altra.
El segon punt, i no menys interessant, tractava sobre l’aprovació d’un reconeiximent extrajudicial de crèdit per un import de quasi 230.000€. O dit d’altra forma, despeses que no estaven pagades.
El punt tres i quatre feien referencia a l’inventari de l’ajuntament. El primer d’ells mostrava un resum a data del 2011 que explica que hi ha un actiu de més de 58 milions d’€ i un passiu de 16 milions, amb un aument d’un any per altre de 2 milions d’euros. El segon es refereix a un avançament de l’inventari de 2013 afegint el corresponent a l’obra del sector 12-Canal.
I per acabar amb el punt 2 s’aprovà l’acord entre l’ajuntament i el Registrador de la Propietat per a complir la modificació de la llei que obliga al adquirent d’un bé a presentar la declaració de pagament de plusvalua per a poder registrar-lo.

En la part corresponent al punt 3, i en matèria d'urbanisme, s'aprovà l'inici del procediment declaratiu de l'incompliment del contrat firmat per a la urbanització del sector 6. És a dir, "carregar-se" l'agent urbanitzador actual per haver incomplit els terminis d'execució del sector. Aquest punt s'aprovà amb els vots a favor del govenr municipal i l'abstenció del grup popular.

Al punt quatre, ja a la recta final del plenari, comencem les proposicions. Dues en este cas.
La primera era una proposició del Grup Socialista per a que es retirara l’avantprojecte de llei sobre la racionalització i sostenibilitat de l’administració local. Este avantprojecte llevaria moltes competencies als municipis i deixaria en mans de Diputacions o altres administracions la gestió d'estes. Esta proposta va ser aprovada per unanimitat, havent intervencions de tots els portaveus recalcant el caracter municipalista dels gestors de Tavernes.

L’última proposta va ser un manifest amb motiu del dia de la dona 2013 acordat en Junta de Portaveus per tots els partits que remarcava la importancia de la igualtat en tots els àmbits de la vida per aconseguir la posició que la dona mereix. Este acord va ser firmat per tots els regidors no sense antes fer l’aparició estelar de la regidora de contractació i serveis públics Sra. Llum Sansaloni per a deixar la seua nota política en un aspecte tant social com este. Divagacions sobre les retallades i errades en les paraules que asegurava que les dones maltractades havien de pagar la justicia amb la nova llei de taxes judicials. Per sort la senyora Alario li recordà que les victimes de violència de gènere estan exentes d’estes taxes. Molt acertadament, la senyora Canet li recordà que allí es firmava un manifest ja aprovat en Junta de Portaveus i que si havien de fer alguna matissació aquell era el lloc i no el plenari. Bé per la senyora Canet.

I aplegant ja als precs i les preguntes la senyora Escrivà va exposar un dubte sobre la destinació que tenien els diners recolectats per la recollida de roba. En l’anterior legislatura el conveni firmat entre l’Ajuntament i l’empresa encarregada de la recollida deixava clar que un percentaje de esta es destinaria a Cáritas. La senyora Escriva li demanà a la regidora de contractació que explicara quin percentaje es destinava, ja que al nou conveni no s’especificava, i qui anava a ser el beneficiari. I, com ja es una costum al plenari, la regidora de contractació donà una resposta de “clavada de pota”. En este cas li contestà que el que volien era destinar eixos diners a més beneficiaris socials. I, després de anar-se’n per les rames, confesà que el diners es destinares a fins mediambientals per a fer “més lluidora” la muntanya de les Tres Creus. La rèplica de la senyora Escrivà no es feu esperar, molt a pesar del senyor Alcalde, recordant-li que el departament de serveis socials haguera agraït eixos diners. La regidora de contractació digué que el departament de serveis socials esta ben dotat econòmicament i que “mogollo” de persones anaren el dia de l’arbre a plantar pins i carrasques, pero “mogolló”.

Recordar-li a la senyora regidora de contractació, que a la vista està que no sap on té la mà dreta, que de donacions o a través de la Generalitat Valenciana sempre s’han conseguit els arbres per a la reforestació i de manera GRATUÏTA.

I ara volem enviar-li un missatge al cap del grup Bloc-Compromis, o més bé una recomanació. Hauria vosté de mirar-se qui és la portaveu del seu grup al plenari ja que cada vegada que fa una intervenció posa al grup en un vertader COMPROMÍS.

6 comentaris:

  1. PERÒ MOGOLLÓ. Una paraula prou vulgar per a un plenari.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estimat amic anònim, ens hem limitat a reproduir literalment l'expressió utilitzada per la regidora Llum Sansaloni.

      Elimina
    2. Per aixo que he escrit este comentari. La paraula MOGOLLO es mogollo vulgar en un plenari, i si damunt ho va dir varies vegades, pues mogollo mes. Saaaas . Que guay

      Elimina
  2. Hi ha vegades en la vida que no es dona llum mes be es dona fum.
    Podría ser un altre soci per a la venda de fum. Je,jeje.

    ResponElimina
  3. La Llum va fer el ridícul MOGOLLÓ, sas? No té prou categoria ni cap altre del Bloc per a estar al govern municipal, la mitjana de títols universitaris haurà pujat a les regidories, però les taules a la política i el trellat campen per l'absència.
    Ara, pregunteu-li a Llum, quina empresa o viver se li van comprar els pinets o carrasques i a quin preu. A vore si també és un posacolumpis o companyia de teatre de Cullera. Per a que es queixen ells de les palmeres.
    I si serveis socials té tants diners, que no pujen tant els impostos, per cert la subvenció de Conselleria de Benestar este any ha baixat MOGOLLÓ. Qui pagarà la diferència, l'Ajuntament? O siga, el poble, amb més impostos.
    MOGOLLÓ coherent.

    ResponElimina
  4. Lamentable la intervenció de Llum i lamentable que Llum siga la portaveu del segon partit més votat a Tavernes

    ResponElimina

Escriu el teu comentari