Butlletí digital de Tavernes de la Valldigna


dilluns, 20 de gener de 2014

Llançar campanes al vol

L'Ajuntament de Tavernes acaba de presentar un informe de, segons el regidor Llàcer que és qui ho firma, l'impacte econòmic del Festivern.

Nosaltres hem pegat una ràpida llegida i ens hem quedat bocabadats amb la quantitat tan exagerada de suposicions, la falta de criteri i la immensa propaganda electoral que en ell apareix.

Comencem pel principi.

Ja a la pàgina 1 apareix la primera no concreció. Al pàrraf 6 es fa referencia a un autor (Herrero, 2004) sense aportar cap dada més, com puga ser la bibliografia a la que fa referència o el nom complet. Però el sr Llàcer pot estar tranquil. Des del Diari li ajudarem a completar el informe. Precisament és l'estudi Impacto económico de los macrofestivales culturales: reflexiones y resultados; Luis César Herrero Prieto, Profesor tirular de Economía Aplicada de la Universidad de Valladolid.

Potser no posa tota la ressenya completa per a pareixer que està molt possat en fer informes pròpis, però seguix els passos que se li marca a este document.

En la 2ª pàgina el sr Llàcer torna a fer referencia, sense nombrar-lo, a éste treball al parlar de les dificultats de la realització d'estos informes.  Es jústament la pàgina 7 de l'informe del professor César Herrero.

Seguint amb les consignes de la propaganda electoral, llança als 4 vents que el Festivern ha tingut un impacte econòmic de més de 500.000€. Haurem de matisar.

1. No es parla de cap metodologia utilitzada . És molt important en un estudi d'estes característiques explicar bé de quina forma han obtés la informació que en este s'exposa. No oblidem que és un informe oficial de l'Ajuntament.

2. Autor: en cap moment es parla de qui és autor de l'informe. Encara que està signat pel sr Llàcer.

3. Mostra: en cap lloc es fa referència a les enquestes o entrevistes realitzades, el número d'estes que s'han realitzat. No sabem que han preguntat ni a qui. A més tampoc es parla de la mostra, per tant, no sabem quantes han fet, ni quina tècnica han utilitzat per a establir un mostreig i per això no sabem si eixa mostra pot ser representativa.

Tots estos aspectes són fonamentals per a donar-li veracitat a l'informe i per això la gent pot dubtar de la validesa de les conclusions.

Un exemple de la falta de veracitat d'estes dades el tenim a la pàgina 4 on es parla de les persones acampades a la zona de Marjaletes i al polígon del Pla. Sobre este tema diuen calculem (paragraf 2 pàgina 4) -sense especificar de quina forma ho han calculat- que han estat registrats entre 65-70% (sense concretar). Per a després afegir A causa de l'allau de gent...va ser impossible registrar totes les persones... I acabar al paragraf 3 sentenciant que El total de persones registrades a la zona Marjaletes ha estat 3718 persones. A nosaltres no ens ixen els números. Si no van poder registrar les persones el 30 i 31 perquè acudiren en massa a la zona de acampada, com saben que hi havia un total de 3718 persones? El mateix càlcul fan a la zona del Pla

En el informe ecnòmic també tracta de fer valoracions polítiques i donar-li canya al PP, acceptant que s'ha incrementat el gasto de l'ajuntament pero acabant diguent que el PP es gastava més en altres coses (pàgina 10 paragraf 3. Conclusió 3). A que juguem? Al I tu més?

En el informe apareixen dades referides al Bar Trolec (pagina 11) que s'inclouen per a donar importància a les depeses de producció de la empresa organitzadora, però diu no hi ha xifres exactes (última frase de la pàgina 11). Si d'un sol establiment no hi ha xifres exactes, hem de creure la resta?

Al llarg de tot l'informe es troben paraules com estimacions, haurem de ser prudents amb les xifres, càlculs aproximats, estimar, estimació, sobreestimació, suposaria...(tot açò sols a la pàgina 13) i acaba afegint tot molt discutible, ho sabem. Aleshores, quina veracitat li donem?

A la pàgina 14 el informe voler donar-li rellevància a la publicitat que el Festivern li ha donat a Tavernes i per a això es basa en un informe realitzat per la empresa organitzadora. Ésta, que acaba sent jutje i part, i amb informaciò no contrastada per un tercer.
 
Saben tot açò que fem, ens ho creguem o no?

9 comentaris:

  1. Estimats "amics" ja vec que esteu posats en l'anàlisi de documents e informes. És una llàstima que eixe mateix anàlisi no l'havereu fet amb altres informes més importants per al poble com per eixemple en l'estudi de viabilitat de la piscina i del parking...ens havereu estalviat molts diners al poble.
    Jo vull fer referència al paràgraf que mencioneu les dades referides a la zona d'acampada. Voreu és molt fàcil posar trossos de text solts que puguen donar a entrendre coses que no es diuen en realitat. Respecte al nombre de gent acampada les xifres són prou clares... es tenen registrats un total de 3718 persones a la zona de Marjaletes i 519 a la zona del Polígon el Pla. Es registraven mitjançant un questionari en el que s'aportava una serie d'nformació que després s'ha utilitzat per traure les dades de localització i mitjà de transport utilitzat (entre d'altres). Una altra incorrecció que apareix al vostre informe del Informe analitzat fa referència a la impossibilitat de traure dades finals si no s'han enregistrat els acampats els dies 30 i 31...altra vegada caigueu en un error de lectura...a l'informe s'especifica que el nombre total de persones acampades no és possible obtindre'l perque els dies 30 i 31 alguns dels acampats entraven directament a la zona i montaven la tenda (sense passar per el punt d'Informació) ara be, la majoria sí que es registraba (per això l'estimació de la tasa de personal que ha acampat sense registrar-se)...en fí, és el que tenen els informes d'aquest tipus, cadascú els agafa e interpreta com més l'interessa...està clar que les estimacions i càlculs aproximats són això, però sempre fonamentats sobre les dades reals, no les xifres per les xifres...

    En fí, supose que la redacció d'aquest article és obligatoria i que la intenció és la que és..."se la vi".

    ResponElimina
  2. Estos problemas venen quan els informes d'aquest tipus els fan els polítics, en lloc de ser emesos per tècnics qualificats. O mes greu encara, emessos per tècnics manipulats o presionats politicament.
    Clarament son informes de part, mai objectius, on es deixen massa factors unicament en supostos..... Això permet que es tinguen interpretacions tan diverses. En resum, un informe que diu molt per a qui el fa, i no res per a la resta.

    ResponElimina
  3. Estos del Bloc no tenen vergonya de fer un informe tan xapucero, amb la capçalera de l'ajuntament, amb la signatura d'un regidor i penjat en la web oficial de l'ajuntament?
    El propi senyor alcalde, persona amb una sòlida formació en matemàtiques sap que un informe sense metodologia definida, sense criteris clars de com es fa la recollida de dades, sense una mostra clarament confeccionada i representativa de la població a la qui es vol estudiar invalida els resultats. Ell mateix hauria d'haver evitat que isquera a la llum aquest informe que fa riure.

    ResponElimina
  4. Per a l'any que vé m'oferisc a fer un estudi rigorós sobre el Festivern, qui vé, en qué gasta i quant.
    Només per la mateixa xicoteta quantitat que diuen s'ha gastat l'Ajuntament en el Festivern.

    ResponElimina
  5. Qualificar de informe el que ha escrit el senyor Llacer és un insult a la intel·ligència i hauria de ser sancionat per utilitzar la capçalera de l'ajuntament.

    ResponElimina
  6. Així gestiona el senyor Llacer:
    Any 2012 van vindre 5.000 festiverners i ens va costar uns 5.000EUR enguany han vingut 8.700 i ens a costat 20.000EUR. Llacer cuadruplica sols el gasto per a aconseguir 3.700 assistents mes.

    ResponElimina
  7. Las unicas empresas que ha ganado dinero conel festivern ha sido MERCADONA,
    los bares tambien pero seguro que contando todos los bares la recaudacion bruta no llega a 60.000€ en la epoca que estamos ya no se atan los perros con longanizas, poner cifras estimadas es muy facil pero la realidad es bien distinta

    ResponElimina
  8. Señor Llácer ¿como es capaz de publicar un informe como ese con su firma? Si usted considera que el Festivern es algo que merece la pena y que ha tenido una trascendencia económica en Tavernes y quiere plasmarlo en un informe, hágalo como Dios manda. Haga un informe bien hecho no como éste que no es digno de ser un informe oficial del ayuntamiento. Tiene muchos errores, tanto de planteamiento como de desarrollo del mismo. No tiene la más mínima consisténcia científica. Me cuesta creer que usted lo firme y lo publique, no consigo entenderlo.

    ResponElimina
  9. Ací només es gasten els diners en bons informes per a les mocions de censura.

    ResponElimina

Escriu el teu comentari