Butlletí digital de Tavernes de la Valldigna


divendres, 31 de gener de 2014

Més sobre FITUR

Fitur, Fira Internacional de Turisme, com a fira és, deguem tindre presents les paraules comprar, vendre, comerciar... això és una fira. I la seua importància radica en les activitats econòmiques que es deriven per al sector turístic que en estos moments està espentant la nostra economia.

A que han anat els nostres representants polítics a Fitur?

Hem vist a la premsa i escoltat a profesionals que el nostre alcalde i la nostra regidora de turisme asistiren més aun escaparate polític que a una fira de turisme. Fitur deu despolititzar-se i comercialitzar-se. Per a anar amb la intenció de buscar la foto política (la que exposaran a la premsa dins d'uns anys) la despesa no ha sigut rendible. Esta sols tindrà sentit quan es vaja al que es va: vendre, cambiar... en definitiva, a comerciar en tota la extensió de la seua paraula.

Podriem traure alguns ensenyaments de Fitur.
 
Una lliçó important: el social media és important (blogs, xarxes socials..). Però compte, sols complix la seua missió si es gestiona correctament. No val tot i no tot és comunicar. S'ha de fer un bon treball, amb professionalitat.
  • La importància de la comunicació en turisme: s'ha de conquistar al viatger i moltes vegades el viatger és el més oblidat. S'ha de comunicar correctament el nostre producte/marca/destí/projecte sino ningú sabrà que existim. Però, com ja hem dit abans, no tot val. S'ha de buscar tornada de la inversió i fer-ho amb un treball de qualitat.
  • Les experiències importen; s'han de identificar els segments del nostre turisme i promocionar-los.
  • S'ha de renovar el banc d'imatges: s'ha de enamorar al viatger incluint imatges de cares somrients, gent disfrutant de la nostra cultural, la nostra gastronomia, paisatges... El turisme són experiències i les persones són les que millor transmeten les sensacions.
  • S'ha de escoltar i recolzar als empresaris del sector: ells treballen per a dur endavant més projectes i, en conjunt, el sector turístic de la Valldigna. 
  • Fa falta pressupost: s'està preparant el pressupost municipal del 2014. S'hauria de consignar una partida que es destine a la representació del turisme. 
  • El turisme és un sector viu. S'ha de gestionar amb professionalitat per a que genere la riquesa capaç de generar.
  • No s'ha d'oblidar que el present i el futur del turisme van units al màrketing i a la tecnologia.
Els nostres polítics han anat a Fitur. Diuen a la premsa que és necessari anar, que s'ha d'estar, que això és bó... bla, bla, bla Però ningú parla de planificació, de treball, de coordinació, d'acords public-privats...
 
I l'any que ve més del mateix. Alcalde, regidora, fallera, fallero, fotos (les d'este anys les vorem l'any que ve)... tots a Fitur.
 
I com cada any, res positiu.

2 comentaris:

  1. He de dir que ara tots els actes que es realitzen tan dins del poble com fora d'ell estan polititzant-se de forma considerable i no es donen compte de que la ciutadania esta en contra de l'actual classe politica tan d'un costat com de l'altre que promet un cambi i despres faran el mateix que els grossos. Senyors politics lluiteu pel que necessita la ciutadania i no l'interes partidista.

    ResponElimina
  2. Com a tavernes no ens espabilem! Gandia, Cullera y Xeraco s'emporten els pocs turistes que queden a la platja... Perque promoció i mantenimemt 0.

    ResponElimina

Escriu el teu comentari