Butlletí digital de Tavernes de la Valldigna


dijous, 10 d’abril de 2014

Editorial: La grandesa de la democràcia

En la sessió del plenari celebrat el dilluns 7 d'abril el grup popular va presentar una proposta en relació a l'ex-president Adolfo Suárez en la que se solicitava un reconeiximent institucional a la seua labor històrica que va dur a Espanya i proposaren que es posara a un carrer, plaça o parc el seu nom.

La grandesa de la democràcia aixì ho demanava i la altura de mires dels vertaders demòcrates així ho han fet. No obstant, en eixe plenari va quedar de manifest qui eren els integrants del bipartit.

No van voler vore que el que es demanava era un reconeixement institucional. No són capaços de vore que les instituciones s'engrandixen amb el respecte i la tolerància. Esta falta de comprensió de la història, de les institucions i de la grandesa de la democràcia va fer que presentaren una confusió interesada entre la labor de Adolfo Suárez com a president de tots i la acció política de UCD.



Compromís va posar de manifest tot el mal que va fer l'època de la transició a la nostra terra, parlant des de la quatribarrada a l'estatut d'autonomia. El seu soci de govern, el PSOE, va argumentar el seu vot en contra del reconeixement a Suárez perquè no es parlava de les víctimes de la Guerra Civil a la moció.

Ací està la clau: com ells sols governen pensant en els seus, com sols governen amb la seua ideologia, com no són capaços de governar per a tots... no van arribar a comprendre el que va fer Adolfo Suárez a Espanya. Volen confondre id'una manera interessada. Tracten de desviar la atenció i presentar una seria d'arguments reaccionariament rancis arribant fins i tot a relacionar Adolfo Suárez amb terroristes i bombes. 

El que hem dit: falta d'altura de mires i falta d'entendre que representen una institució democràtica, l'Ajuntament de Tavernes, fruit d'aquella transició democràtica. 

El bipartit convertí una institució democràtica dins de la grandesa de la democràcia en un discurs caspós que demostra que per a ells la transició no ha acabat. No entenen de respecte ni democràcia.

Bloc-Compromis ha parlat, per boca de una de les seues vaques sagrades, de dignitat per a criticar a Suárez. Pareix mentira que amb la seua erudició confonga dignitat amb supèrbia. 

Amb este assumpte es posa de manifest també la hipocresia dels dos partits que formen el bipartit. En les critiques de Bloc-Compromis a la UCD critica, i de quina forma, al PSOE fent-lo igualment culpables del que ells consideren que es va fer mal. Sorprenent que ara siguen socis de govern i el PSOE no es defenga de eixes critiques que el posen, a la vista del Bloc-Compromis, a la mateixa altura que l'"indesitjable" Adolfo Suárez.

16 comentaris:

  1. Pues si tenim un govern de fascistes k si no penses com ells van a degüello k voleu?
    JORDI DIMISSIO!!!!

    ResponElimina
  2. Gracies,moltes gracies al Bloc y al Psoe per mostrarse com realment son
    El no voler admitir la faena que Adolfo Suarez va fer en benefici de TOTS els partits i per que el actual sistema democratic arrivara despres del Franquisme es reflexe del odi acumulat per unes persones que no tenen ni tindran la categoria democratica de Suarez

    ResponElimina
  3. Por mi edad soy de la dictadura de Franco y la he vivido en mi juventud, cuando nombraron a D.Adolfo Suárez,pensé más de lo mismo,pero no con casi 65 años y sin compartir las mismas ideas que el Sr. Suárez , doy gracias a Dios o a quien quiera por el trabajo que hizo, gracias a él , el lunes en el plenario se pudo decidir lo que se decidió. Por eso mi ETERNO AGRADECIMIENTO AL SR. SUÁREZ. Además ojala hubieran más Suárez en la política española,otro gallo nos cantaría.
    Por eso cuando sea mayor y les explique a mis nietos la España que viví en mi juventud,seguro que me acuerdo de Suárez y no recuerdo el nombre del nombre del alcalde de ahora

    ResponElimina
  4. Los pueblos que se respetan a sí mismos son aquellos que valoran su historia y a las personalidades que han sido protagonistas de la misma. En la historia reciente de España hay acontecimientos y personajes que quedaran para siempre en la historia. Por un lado la Transición. El paso de una dictadura a un sistema democrático en orden y en paz. Por otro lado la persona que encarnó en su figura el difícil reto que ese cambio suponía y que logró, junto al Rey Juan Carlos y toda la sociedad española, construir un país de derechos y de libertades, garantizar una alternancia democrática en el poder, llevar a España junto a las naciones democráticas mas avanzadas.

    A Adolfo Suárez le están reconociendo los españoles y las instituciones democráticas su labor histórica por dos razones fundamentalmente: por que se lo merecía y por que en ese reconocimiento a Adolfo Suárez está implícito el reconocimiento a toda la sociedad española que le acompañó en momentos tan transcendentes e históricos. Con ese reconocimiento estamos reafirmando nuestra libertad, la confianza en la democracia, la confianza en nosotros y en nuestro país. Con este reconocimiento han de ver los jóvenes que el pueblo español consiguió la democracia pacíficamente y en orden.

    En la grandeza de la democracia caben tanto la crítica como el reconocimiento de los hechos históricos que el paso del tiempo ayuda a valorar y ha trasmitir a las generaciones siguientes.
    La grandeza de la democracia también pone de manifiesto la virtud de hacer justicia con nuestra historia reciente.

    Está en la mente de todos la imagen de los hechos ocurridos en 23 F en el Congreso de los Diputados donde recordamos al presidente del Gobierno plantando cara a los golpistas de la forma mas digna. Una imagen que representa lo peor y lo mejor de nuestra historia. La felonía y la valentía. La opresión y la libertad. La dictadura y la democracia. Esto es lo que se pretende recordar y reafirmar al pedir un reconocimiento institucional de la figura de Adolfo Suárez. Es el reconocimiento a su labor y, como ya ha quedado dicho, un reconocimiento a toda la sociedad democrática española que vivió con él esos momentos históricos.

    ResponElimina
  5. Todos estos argumentos sólo los pueden entender los verdaderos demócratas, como así ha sucedido en infinidad de lugares en toda España. No podemos ser ilusos y pensar que nuestro gobierno municipal, el bipartito formado por Bloc y Psoe, puedan comprender y entender estas argumentaciones que sólo caben en demócratas convencidos. Esta oposición tan radical que mostraron en el pleno al reconocimiento de la labor de Adolfo Suárez solo tiene comparación con la postura que presentaron en el Congreso de los Diputados Amaiur, Ezquerra Republicana de Cataluña y el Bloque Nacionalista Galego.

    Si vemos las hemerotecas es verdaderamente enriquecedor ver las argumentaciones de los tres grupos citados y compararlas con las esgrimidas por el Bloc en el pleno y ratificadas con el post panfletario aparecido en su órgano de comunicación. Aparece claramente el nacionalismo orgánico mas acaparador. Deja de lado los valores democráticos para buscar la sumisión a su ideología.

    Ya vemos qué grupos se desmarcan de toda la inmensa mayoría que entiende y valora la grandeza de la democracia y los valores que ésta representa.

    Momentos de unidad que las circunstancias a veces requieren. Este era uno de esos momentos. Vimos juntos a los ex presidentes de gobierno, González, Aznar y Zapatero. Juntos le recordaron y transmitieron un mensaje de unidad y de creer firmemente en la democracia.

    Es lamentable que lo que se ha hecho en muchos sitios no se haya podido hacer aquí en Tavernes. Es lamentable que el bipartito confunda el reconocimiento institucional de un ayuntamiento democrático, con la ideología mas reaccionaria.

    Les recordaría a estos nacionalistas con orejeras que sólo ven su ideología lo que dijo otro nacionalista, ex presidente de la Generalitat catalana, Jordi Pujol, refiriéndose al reconocimiento a Adolfo Suárez: “Es bueno ver que una persona en el momento de morir suscita tanta adhesión sincera. Es bueno para el conjunto del país poder tener en la memoria un referente.” Como vemos se puede ser nacionalista y tener los valores que encarna la grandeza de la democracia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Haver-li posat un carrer a la Vall a Carrillo, tambe va ser molt important a la transició a la democràcia i havera disminuit la tensió entre les dues Espanyes. Per que no ho va fer el PP en els dotze anys que va manar?

      Elimina
    2. Hazlo tu que sabes tanto y que comparas lo que hizo Suárez con lo que hizo Carrillo. Carrillo aceptó, como todos, las reglas democráticas, colaboró desde su parcela de "poder" y de influencia política a que fuera posible la transición tal y como se hizo. Pero, reconociendo eso, querer compararlo con lo que hizo Suárez creo que no es serio. Estamos hablando de algo más serio de lo que tú estas planteando. Creo que si quieres ser sincero coincidirás conmigo.

      Elimina
    3. Suarez i el Rei (que el va posar i el va llevar) venien del franquisme, per això els van deixar fer la transició. Carrillo va cedir molt a canvi de legalitzar el PCE. Cadascú va fer el paper que tenien assignat i que podien fer, no hi ha mes mèrits.
      Si voleu saber realment qui era Suarez i els que tenia al voltant, llegiu la biografia de Gegorio Morán, reconeguda com la millor pel propi personatge. O algun article d'ell que circula per la xarxa. De quan en quan va be una mica de cultura a mes a mes de politica.

      Elimina
  6. Ahir comentava amb un amic simpatitzant i votant del Bloc l'ocorregut en el ple amb el reconeixement a Suárez. Em va dir que ell no haguera actuat així, que no era partidari de la seua idea política però que reconeixia el que havia fet en moments difícils.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ahir comentava amb un amic simpatitzant del PP i em va dir que ell no havera votat al plenari a favor de la llei anti-avortament de Gallardón. Total, si la majoria del PP del poble tampoc son de misa, la única que podia votar en contra com va fer va ser Carme, que es va abstenir.

      Elimina
    2. ¿A que viene el aborto ahora? ¿Simplemente sacas el tema para poder lanzar una crítica? He leído muchos comentarios tuyos y parece mentira que muchas veces dices cosas muy coherentes y otras, como ahora, te sales por la tangente.

      Elimina
    3. Ah, que quan no interesa es la tangente.
      Creia que a este blog es podia llançar qualsevol critica. Vas a dir-me tu quines son correctes i quines no? Llibertat per a decidir cada dona no ho trobes coherent? Per aixo que tu penses unes coses i jo altres i no coincidim en tot podem discutir aci. No es aixo la democràcia? Doncs, aleshores de que et queixes?

      Elimina
  7. Respostes
    1. Si, Jordi dimision, i tots els del PP que van governar la passada legislatura prohibits tornar-se a presentar.

      Elimina
  8. Tavernes obri els ulls. Estos son els que mos governen. Estos son els vertaderes Bloc i Psoe.

    ResponElimina

Escriu el teu comentari