Butlletí digital de Tavernes de la Valldigna

dimecres, 23 de juliol de 2014

NPR: Comunicat de premsa Partit Popular de Tavernes de la Valldigna sobre els pressupostos del 2014

Després de llegir les diferents mentides abocades per l'alcalde del nostre municipi el sr. Jordi Juan en alguns mitjans de comunicació el Partit Popular de Tavernes de la Valldigna vol aclarir alguns punts:

1. El portaveu popular Manolo Vidal va intervenir en el plenari durant 40 minuts perquè els pressupostos de 14 milions d'euros són un tema de vital importància per al nostre municipi. Si l'alcalde nacionalista considera que 10 minuts és suficient per a oferir totes les visions sobre uns comptes que porten prorrogats des de 2012 té un greu problema. El Partit Popular vol igualtat per a tots els veïns de la ciutat, i per açò va dedicar 40 minuts per a explicar als assistents que els pressupostos no eren ni reals ni oferien cobrir les necessitats de Tavernes.

2. Tal com indica l'article 94 del ROF d) Qui es considere al·ludit per una intervenció podrà sol·licitar de l'Alcalde o President que es concedisca un torn per al·lusions, que serà breu i concís. i) Si ho sol·licitara algun grup, es procedirà a un segon torn. Consumit aquest, l'Alcalde o President pot donar per acabada la discussió que es tancarà amb una intervenció del ponent en la qual breument ratificarà o modificarà la seua proposta. Per tant el reglament SI obliga a concedir tant un torn de rèplica com un segon torn.

3. Les propostes presentades pel Partit Popular durant el plenari extraordinari va ser el que va demorar la intervenció 40 minuts. 21 propostes de redefinició dels pressupostos. De quin partides extraure i a quins afegir. Tot açò després d'oferir una visió àmplia de partides que no porten gastat ni un 10% del pressupostat portant ja consumit més del 50% de l'any. A més, es va oferir una comparativa d'IBI recaptat en diferents anys i diferents zones de la ciutat.

4. És cert que existien des de feia mesos diferents esborranys del pressupost. Tants com a canvis s'han fet. Partides desaparegudes, altres renombrades, càrrecs de confiança extingits… Canvis basats fins i tot en esmenes que els propis components de govern es feien recíprocament per a tallar el pressupost al seu gust. Tant és així que els pressupostos no van poder anar a la seua aprovació en el plenari de juny perquè entre ells no tenien clar de quina manera definir-los. És per eixe motiu que es va convocar un plenari extraordinari a hores poc habituals –com ja és costum- per a la seua aprovació. Volem aclarir que durant la seua intervenció de 10 minuts en la qual l'alcalde va llegir una memòria de dos folis es van destapar alguns errors. Com a exemple posarem la partida d'atencions protocol·làries que, segons el nacionalista, s'havien reduït a la meitat. Açò era de 16.000€ a 8000€. El portaveu popular Manolo Vidal li va corregir que en el seu esborrany de pressupostos seguia apareixent la quantitat de 16.000€. En eixe moment l'alcalde va admetre l'error en descobrir-se enxampat in fraganti i corregit tant pel grup popular com per la intervenció de l'ajuntament.

Durant la seua intervenció es va albirar un profund ocultisme i falta d'interès pel tema tractat per part dels governants d'aquesta ciutat. Sembla ser que desitjava amb major celeritat l'aprovació no per la urgència de l'assumpte –que hauria d'haver sigut des de 2012- sinó per anar-se'n a dinar.

Per a l'alcalde autoritari de Tavernes el plenari era un pur tràmit previ a la junta de govern i per açò volia fer-ho el més curt possible.

Les declaracions que ha fet el nacionalista són una prova més dels nervis que es respiren en el seu partit. La sra. Oltra té molt clar que no vol alcaldes autoritaris que no deixen parlar com ell fa. I així ho li'l va haver de recordar el seu cap Enrique Morera en les jornades celebrades en Tavernes aquest cap de setmana dels joves del seu partit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Escriu el teu comentari