Butlletí digital de Tavernes de la Valldigna


dimecres, 14 de gener de 2015

Vist a la premsa: Im-presentable part 2

El personal de la Alcaldía de la Vall sabía que el discurso real estaba en castellano

  • TAVERNES

El embrollo por el discurso real que se montó en la cabalgada de Tavernes hubiera podido evitarse. A última hora de la mañana del día 5, varios miembros de las fallas acudieron al consistorio para ultimar los detalles de la cabalgata y entre ellos estaba dejar el discurso del rey en el despacho de alcaldía para tenerlo allí cuando llegaran Sus Majestades.
En ese momento, personal de Alcaldía ya se percató que estaba en castellano, pero no se hicieron más matizaciones al respecto. El alcalde de Tavernes, Jordi Juan, indicó que el discurso no se dejó «de forma oficial en Alcaldía para que fuera revisado». Si bien reconoce que el personal de su confianza sabía ya de mañana que el parlamento estaba en castellano, no se lo comunicaron antes de tener que salir al balcón en pleno acto de la cabalgata. Fue en ese momento, cuando supo que el texto estaba escrito en castellano y se produjo la desavenencia entre el alcalde y el figurante que debía pronunciar el discurso.
El alcalde de Tavernes, y el presidente de la Junta Local Fallera, Ximo Fèlix, no consideraron que se pronunciara el discurso real en castellano, mientras que el figurante explicó que lo había escrito en castellano para que sus hijos, presentes en la plaza, no lo reconocieran si hablara en valenciano.

6 comentaris:

  1. La cotorra va posar a parir al periodista. Ara podem vore que qui tenía raó era les provincies

    ResponElimina
  2. Pues vaja confiança entre l'alcalde i el seu assessor personal! Si tinguera prou confiança el faria fora de l'Ajuntament per fer la feina com la fà.

    ResponElimina
  3. Continue pensant lo mateix,que per damunt de qualsevol reglament esta el sentit comú i el castellá es llengua oficial al igual que el valenciá...i la que s.ha liat per una tonteria!!!

    ResponElimina
  4. Si, va hi haure una clara falta de coordinació per part de l'alcalde i l'organització. Però una vegada arribat a tal punt, el discurs o es fa almenys primer en valencia i després en castellà, o no es fa, si s'ha de fer en castellà solament. Fin de la cita. Algo d'impresentable és també el rei de turno per excusar-se d'eixa manera tant estúpida . Xe parla en la teua llengua i no digues monaes! , que al teu fill com al de qualsevol altre li vens la moto de mil i una manera...

    ResponElimina
  5. "La Cotorra" te com a norma possar a parir a tot aquell que no posa en questio consevol actació de l'alcalde i els seus escolanets.
    Está clarisim que desde l'alcaldia no es fan be les coses i aixina ixen...
    Trellat i sentit comú, acompanyat d'un poc de faena nen feta i estos desgavells no pasarien Sr Alcalde.

    ResponElimina
  6. Quin manipulador el Sr Juani el seu sèquit!!!!

    ResponElimina

Escriu el teu comentari