Butlletí digital de Tavernes de la Valldigna


divendres, 4 de setembre de 2015

La falta de planificació del Govern de Jordi Juan produeix danys materials en la carretera

Algú recorda esta notícia? És de fa dos dies. Veïns de Tavernes avisaven del perill de la caiguda de palmeres pel pes de les datileres, una neteja que deuria d'haver-se fet abans de l'estiu.
Hui és de més actualitat perquè ahir de nit, amb la turmenta, caigué una de les esmentades palmeres a la carretera sobre una furgoneta partint-la per la meitat. Ja no va ser un raïm de datilera, com l'últim accident que es contava fa dos dies a la premsa. Este estiu altra va caure a la platja. I perquè no es va fer la poda quan toca, abans de l'estiu? La senyora Llum Sansaloni, regidora de Contractació de Compromís, sabrà.

El cas és que com ja és habitual al Govern de Compromís de Tavernes les coses es fan a destemps i amb presses, quan el mal ja està damunt. De nou, l'organització és la manera d'actuar del govern de Jordi Juan i esta vegada ha tingut conseqüències i danys econòmics. Esperem que mai produesquen danys a les persones.





 Us deixem la NOTICIA COMPLETA.


Vecinos de Tavernes alertan del peligro de la caída de las palmeras por el peso de los dátiles


El consistorio asegura que los operarios están revisando los árboles y que se han retirado racimos dentro del plan de poda del municipio

C. GIMENO  TAVERNES
2 septiembre 2015

Las decenas de palmeras que hay en las principales vías de Tavernes de la Valldigna se han convertido en un auténtico peligro, según han alertado vecinos del municipio. Constantes caídas de este tipo de árboles se repiten cada mes, y hasta ahora sólo han causado leves daños materiales.
Sin ir más lejos, la tarde del lunes, un racimo de dátiles se desprendió en la Avinguda de Germanies de Tavernes ocasionando un fuerte impacto contra el techo de una furgoneta que estaba estacionada. Juan, su propietario, llamó a los agentes policiales para que comprobaran los posibles daños en el techo de su vehículo.
El racimo en cuestión pesaba alrededor de 30 kilos y cayó de una altura superior a los 10 metros. Por suerte no pilló a nadie, pero un impacto de esa altura podría tener fatales resultados.
Este verano precisamente también cayó una palmera en la concurrida Avinguda de la Marina de la costa vallera. Nadie resultó herido pese a que el parque estaba muy concurrido. La palmera se rompió por el tronco y se desplomó destrozando el puente de una de las rotondas de este paseo.
Son muchas las palmeras que acumulan gran cantidad de racimos de dátiles. El peso de los frutos se concentra en la copa del árbol. Muchas palmeras presentan un perfil torcido y troncos dañados.
Un temporal de lluvia o viento podría derivar en la caída de más árboles. La época ideal para podar las palmeras es antes del verano, y muchos profesionales del sector de la jardinería recomiendan aclarar los racimos de dátiles.

Últimas actuaciones
El ejecutivo vallero confirmó que en los últimos días los operarios de la brigada municipal están repasando las palmeras. Se ha actuado en las que están en la calle La Barca y en algunas de la travesía vallera. Estos días los operarios se centraban en los árboles de la costa.


La edil delegada del área de Servicios, Llum Sansaloni, manifestó que la actuación es combinada en la ciudad y la playa siguiendo el plan de poda.

En la carretera está el problema del elevado tránsito, que ha dificultado la eliminación de dátiles de algunas palmeras.
En la tarde de ayer, aún había en Tavernes de la Valldigna palmeras de entre 10 y 12 metros con más de diez racimos de dátiles en sus copas. Los troncos de muchas palmeras están torcidos, lo que desplaza el peso que debe suportar el árbol hacia un lado.

4 comentaris:

  1. L'alcalde no sap res de este problema de les palmeres. Ell viu a Valencia i coneix ben poc del que pasa a Tavernes. No es poden coneixer els problemes del poble si no es viu al poble i Jordi no viu ací.

    ResponElimina
  2. En les fotos es veu clarament que la palmera que ha caigut estava ben carregada de datils.
    L'ajuntament estava avisat pels veins que això podia pasar però no han fet cas. Dimitirà algun polític local per este asunt o faràn com sires haguera pasat?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Dimitir? Si estos del Bloc tenen a 3 regidors cobrant 39.500 euros a l'any cada un i un assessor en la Diputació que és el qui portava la campanya electoral de Jordi Juan. Com van a dimitir i a deixar el jornalaso que tenen

      Elimina
  3. Les palmeres estan brutes. El tractament que es va fer, en la zona superior, ha produit que el picudo es traslade més avall. Com els troncs estan bruts i amb molta molla, no es pot vore els forat que fa ara aquest animal, ja que si es atacat per dalt, entra per la soca.

    Es necesita urgent una revisión de totes i cadascuna de les palmeres, si no volem lamentar danys personals. L´excusa de que no hi han diners, no es valida en aquest casos.

    ResponElimina

Escriu el teu comentari