Butlletí digital de Tavernes de la Valldigna


dissabte, 31 de desembre de 2016

El Consell descarta el projecte de la variant de Tavernes i busca un nou traçat per la via

Hem vist a la premsa que la nova circumval·lació de Tavernes es retardarà encara uns anys més. Després d'una llarga espera per intentar reduir el trànsit del nucli urbà del municipi, ara el Consell ha descartat el projecte de la via com es va redactar fa més de 10 anys adduint que és «inviable». A hores d'ara, l'Ajuntament i la Generalitat treballen conjuntament en un nou rumb que solucione els problemes de circulació de la CV-50. Després de diverses reunions entre les administracions, el consistori ha presentat quatre propostes alternatives, de les que finalment s'ha apostat fermament per una, la que a priori podria ser més beneficiosa per a la ciutat i la que menor impacte puga causar al territori.


El camí serà molt llarg. El nou traçat parteix de zero i el procés podria allargar com a mínim uns 10 anys sempre que els informes pertinents corroboren que aquesta pot ser la solució definitiva. 


Segons el regidor d'Urbanisme, Josep Llácer, s'han iniciat els tràmits i s'està redactant un avantprojecte ja que l'actual «ha quedat descartat perquè no es pot executar en un termini de temps raonable». A partir d'aquest moment, es posen molts informes sobre la taula de tots els organismes afectats. «Des de l'Ajuntament pensem que és la millor situació per seguir endavant i estem treballant amb Conselleria per aprovar el traçat definitiu i que comencen els informes», va assenyalar Llácer. L'alternativa necessitarà el vistiplau de Foment. 


Tot i que el principal escull serà la Confederació Hidrogràfica del Xúquer que haurà d'estudiar els problemes d'inundabilitat de la Valldigna així com la canalització del riu Vaca. De que s'execute la laminació del riu, dependrà tot el procés. El regidor ha explicat que sobre el pla sembla que l'opció triada és la més indicada però caldrà «analitzar els estudis geotècnics, ambientals i d'inundabilitat». Aquest traçat està projectat a la part sud del riu Vaca, al marge contrari pel qual transcorria el pla descartat. 


Una altra de les qüestions pendents serà veure quins sectors estaran afectats i si és necessària l'expropiació d'alguns terrenys. L'actual projecte, pretén que la nova circumval·lació discorrega en línia recta, entre el Vaca i el Vadell, pel Camí d'Herrera i que tinga connexió directa amb l'AP-7, la N-332 i arribe fins al final del sector 17 de la platja vallera.


15.000 vehicles

La travessia de Tavernes suporta cada dia 15.000 vehicles amb el perill que això també suposa per als vianants. Una carretera en què hi ha hagut nombrosos accidents, molts d'ells greus. A l'espera de la ronda, el govern local, conscient que la travessia trigarà anys ha demanat millores a la carretera que creua el municipi. Així, es construiran tres noves rotondes, es pintaran passos de vianants i col·locaran bandes sonores en els punts més conflictius per evitar la velocitat excessiva en el casc urbà. 

Abans de l'estiu, el consistori espera que una de les tres glorietes estigui finalitzada. En concret, la que s'ubicarà a Germanies per donar accés als carrers Major i Ràfol. Llácer va assenyalar que aquestes mesures «milloraren la seguretat dels vianants i agilitzaran el trànsit». L'Ajuntament va presentar fa sis mesos una proposta amb deu millores que ja ha rebut el vistiplau de l'àrea d'Obres Públiques i Transports i té previst iniciar les obres a principis de 2017.

Font: las provincias


1 comentari:

  1. Altre conte de la lletera com la estació de Borderia.
    Estos de Compromís no fan res. Ni saben ni tenen ganes de fer res.

    Tom Tom

    ResponElimina

Escriu el teu comentari