Butlletí digital de Tavernes de la Valldigna


dimarts, 31 d’octubre de 2017

El director d'un portal subvencionat pel Consell demana «la República Valenciana»

VilaWeb va rebre 85.000 euros de la Generalitat entre 2015 i 2016 i va signar contractes amb l'Ajuntament de València els dos últims anys per 4.150 euros.



«Ara a per la República Valenciana. Que siga el nostre estat (sic) independent ». Este va ser el missatge que va publicar divendres passat a les xarxes socials el director del diari digital Vilaweb, Vicent Partal. El periodista valencià, reconegut independentista, es va pronunciar així després que el president del Govern, Carles Puigdemont, declarara públicament la independència de Catalunya. El post va causar rebolic a Twitter i va provocar la reacció de nombrosos usuaris a favor i en contra del seu posicionament polític.

Artal ja s'havia posicionat fa poques setmanes sobre el trasllat de la seu social de diferents empreses fora del terriotorio català amb motiu del desafiament separatista. «Banda de mafiosos». Així va qualificar, com va recollir Crònica Global, als directius de les més de 700 societats, segons l'últim balanç, que han deixat Catalunya en aquest sentit. Partal va utilitzar aquesta expressió en un acte organitzat per l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), entitat independentista que va distribuir un vídeo amb la seva intervenció.

«S'ha anat La Caixa ¿algú ha notat alguna cosa? Com més empreses es vagin, millor, de cara a la nova República catalana », va afirmar el periodista valencià.

«No vull una nova República on l'aigua estigui en mans de mafiosos. No vull una nova república on l'electricitat estigui en mans de mafiosos. No vull una república on les carreteres depenguin d'una banda de mafiosos », va afegir Partal.

La intervenció de Partal va ser resposta pels assistents amb una sonora ovació. «Amb que hi ha alternatives més barates i millors, vull que s'apliquin. I si em trec de sobre a la banda de mafiosos, menys feina que tinc », va insistir.

VilaWeb és un dels mitjans de comunicació afins al Govern independentista de Puigdemont que més diners rep del Govern català. En el segon semestre de 2016, va rebre 135.180 euros, el que el va situar com el tercer diari digital millor tractat per l'Executiu català, per darrere de Nació Digital i Ara.

A canvi, la publicació ha mostrat el seu suport a importants campanyes favorables a la secessió o contra les institucions espanyoles, com la col·locació d'imatges del Rei cap per avall. Malgrat aquesta injecció de diners públics, així com el negoci al voltant del marxandatge independentista (samarretes i estelades), VilaWeb ha anat perdent audiència.

Si sumem els ajuts econòmics que ha rebut el digital que dirigeix ​​Partal per part de la Generalitat Valenciana durant l'any passat i l'anterior la quantitat ascendeix als 84.785 euros (34.176 euros el 2015 i 50.609 el 2016). La partida les atorga la Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme per al foment del valencià.

VilaWeb també s'ha nodrit econòmicament de l'Ajuntament de València. La institució va subscriure diversos contractes menors en concepte de publicitat en aquests dos últims anys per valor de 4.150 euros (1.950 euros el 2016 i 2.200 en el que portem de 2017).

En la relació d'empreses beneficiades per aquest tipus d'ajudes públiques que va publicar el Consell l'any passat, figuren set pàgines web que corresponen a mitjans de comunicació amb seu a Catalunya, així com un diari, ARA, també situat en aquesta regió. El total de les ajudes que recibiieron de l'Executiu que presideixen Ximo Puig i Mónica Oltra per al foment del valencià va superar els 200.000 euros. Exactament, 202, 712 euros.

Només un 5% de l'audiència
La xifra és significativa. I més si es té en compte l'audiència de què disposen aquests mitjans en l'àmbit de la Comunitat. Directe.Cat disposa d'aquests 1.000 usuaris al mes; Racocatalà.cat arriba a 4.000; Naciodigital.cat a 6.000; Elpuntavui.cat, a 7.000; Vilaweb a 10.000; i Ara.cat a 30.000.

La suma de tots aquests usuaris arribaria als 58.000, és a dir, poc menys del 5% del total de l'audiència de què disposen aquests mitjans, i que segons les dades de l'eina auditora Comscore, s'acosta als 1,2 milions. Per aquest 5% escàs és pel que l'administració autonòmica va concedir una mica més de 200.000 euros.

D'entre les subvencions concedides a mitjans catalans, la qual porta el diari ARA és la més quantiosa, amb 40.047 euros. Edició de Premsa Periòdica ARA SL rep altres 22.405 euros per la pàgina web d'aquest mitjà de comunicació.

1 comentari:

  1. Dinero fácil y con poco sudor es lo que sabe engrandecerse la Mónica Oltra de regalar para que fomenten sus ideas catalanistas.
    Esta gente ya se encargo de destruir nuestros antepasados de convertir un Reino en pais, y ahora querrán que para ir a Albacete tengamos que solicitar el certificado de penales y acudir a sacarnos el pasaporte.
    El dinero que se roba para el fomento de estos medios, que lo destinen a personas que malduermen en la calle que les hace mas falta que tanta nación.
    Ya esta bien de tanta mentira y tanto independentismo.

    ResponElimina

Escriu el teu comentari