El Pativel representa la protecció de 7.500 hectàrees de sòl en els primers 500 metres de costa de la Comunitat. Tota la zona situada entre el Camí Marenys i la costa de Tavernes està afectat pel Pativel. Afecta a tot el sector Marenys que és urbanitzable i està pendent de la construcció d'una depuradora, afecta negocis i xiringuitos ubicats en zones de platja no urbanes. "El Govern de Compromís prefereix mirar cap a un altre costat abans de posar blanc sobre negre perquè els veïns sapiguem l'afecció real del Pativel sobre Tavernes. I ens sembla d'una total irresponsabilitat ", comenta Eva Palomares.
El Partit Popular de Tavernes ja va presentar unes al·legacions al Pativel per la falta d'informació i publicitat amb què el Govern de Puig i Oltra anaven a aprovar-lo i s'ha interessat per la seua repercussió sobre el municipi, però més enllà de les paraules del regidor d' Compormís J. Llácer, que simplement transmet el dictat polític dels seus companys de partit, "encara no hem vist un informe rigorós i detallat dels tècnics municipals que detalle com afecta concretament a la Platja de Tavernes. No entenem la submissió que té Jordi Juan al Govern del Botànic donant l'esquena i perjudicant als interessos dels veïns de Tavernes ", comenta la portaveu dels Populars de Tavernes.
Este Pla significarà acceptar determinades "línies roges" i límits al creixement urbanístic per Tavernes i suposarà assumir certes renúncies en la planificació del creixement urbanístic. Però sense informació, sense informes tècnics, no sabem fins on arriba la seua repercussió. D'esta manera, el Govern de Compromís evita que es parle d'ell i que la gent qüestione.
"Sabem que J. Llácer s'ha reunit amb alguns constructors afectats pel Pativel però no exposa cap informació contrastada i objectiva ni a la població ni a l'oposició", comenta Palomares.
"Considerem que el Pativel pot ser adaptat a les sigularitats de cada municipi per aconseguir una minimització dels seus impactes negatius. No obstant això, desconeixem fins on arriba a Tavernes. No ens han lliurat cap informe tècnic sobre la seua repercussió econòmica, social i urbanística al conjunt de la nostra societat. El Govern de Compromís de nou es caracteritza per l'obscurantisme i vulnera, una vegada més, l'accés a la informació dels regidors ", conclou Palomares.
Cap comentari:
Publica un comentari
Escriu el teu comentari