Butlletí digital de Tavernes de la Valldigna


dimarts, 5 de febrer de 2019

Tavernes, indignada amb renfe

 La Plataforma d’Indignats amb RENFE va presentarpun text que el Plenari de l’Ajuntament de Tavernes es va d’adherir anit per unanimitat. La moció ha estat aprovada també als municipis de Carcaixent, Catarroja i Algemesí, i està pendent de presentar-se en varios municipis més:
Usuaris de Rodalia de Renfe València/Adif de la línia C1 que passa per Tavernes de la Valldigna es dirigeixen al plenari municipal perquè els defense davant el Ministeri de Foment pel greu deterioraciorament que està patint el servei de transport de viatgers que, segons dades de la pròpia empresa, utilitzen diàriament més de 41.500 persones en el conjunt de les 6 línies de la xarxa. El que havia sigut un mitjà de transport públic col·lectiu que en un temps s'havia considerat imprescindible, eficient i de prestigi, fa temps que ha deixat de ser-ho.
Fa mes de 10 anys que va demanant-se per part de l’Associació Valldigna Accessible un pas de les vies segur i accessible (http://www.valldignaaccessible.org/?p=121). A més, des de fa uns dos anys, usuaris de moltes línies denuncien que és estrany el dia que no patim retards, cancel·lacions o supressió d'unitats en hores punta. Apart de la pèrdua de temps i dels inconvenients que provoca als usuaris en l'àmbit personal i profesional, això suposa viatjar en pèssimes condicions de confort i seguretat, amb la qual cosa molt sovint no es compleix la norma UNE-EN 13816 que marca un màxim de 4 persones dempeus per metre quadrat; o amb freqüència no es respecta la normativa d'evacuació en cas d'emergències en viatjar amb portes d'eixida de les unitats mòbils clausurades (conseqüencia de que el parc móvil és vell i amb falta de manteniment).
La rematada final del viatge cap a València a primera hora del matí d'un dia laboral o en altres hores punta és quan s'arriba a l'Estació del Nord: aglomeracions, viatgers que baixen, viatgers que estan esperant pujar, evidentment enfadats pels retards en l'hora estipulada d'arribada o en la d'eixida, cues immenses per a tornar a validar el bitllet, canceladoras que no funcionen (amb el que s'ha d'invertir més temps fins que algú soluciona la incidència) i tot això davant la mirada d'un cos de vigilants gens amables que, com a guàrdia pretoriana, tracten als usuaris com si foren sospitosos de voler colar-se sense pagar, sent que el bitllet ja ha sigut validat pels viatgers en les estacions d'origen; si bé no en totes, sí en les de major concurrència.
Per part dels usuaris s'han presentat queixes formals per les vies reglamentàries o a través de les xarxes socials, però la resposta sempre és la mateixa: ofereixen una excusa qualsevol i al final de l'escrit posen l'afegitó «disculpen les molèsties». Mentrestant continuen sense solucionar els problemes i el servei continua incomplint les expectatives que s'esperen a l'hora de garantir una mobilitat sostenible, fiable i segura.
Els usuaris paguen els seus bitllets o abonaments, que no són gens barats, i a canvi Renfe/Adif Rodalia València ofereix un servei dolentíssim, falta al respecte als seus clients cada dia i, davant les múltiples incidències, no informa de manera puntual perquè cada persona puga saber a qué atindre's en cada cas. Sembla com si Renfe/Adif haguera iniciat una campanya a favor de l'ús del cotxe particular en contra del transport públic col·lectiu puntual, confortable, sostenible, accessible i segur.
La ciutadania de Tavernes de la Valldigna necessita que Renfe/Adif oferisca un servei de transport de rodalia de qualitat, accessible i segur.

Per tot això se SOL·LICITA:
Instar al govern central per tal que propose, i al Parlament espanyol que aprove, les partides pressupostàries suficients per a recuperar les inversions que s'han vingut escatimant durant anys.
  • Que el Ministeri prioritze la inversió en la millora de les línies de rodalia per a destinar recursos a personal, infraestructures i manteniment (electrificar totes les línies, doblar línies en tots els trajectes que ho necessiten, prolongar línies per a connectar ciutats/zones amb alta densitat de població). Aquesta mesura és absolutament necessària si es volen aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible que marca l'Agenda 2030 subscrita per Espanya a la cimera de l'ONU al setembre de 2015.
  • Que es faça una reducció general en els preus de tots els títols de transport; que els abonaments de 10 viatges tinguen una vigència anual en lloc de mensual i que s'oferisquen altres modalitats de bitllet destinats a les persones que fan ús del transport ferroviari en els seus desplaçaments als llocs de treball o estudi. Aquesta mesura ajudaria a aparcar definitivament el cotxe particular en els trajectes cap a València i rodalia.
  • Que en hores punta amb gran acumulació de gent en l'estació (Estació del Nord principalment) es mantinguen oberts els torns de validació de bitllets perquè la circulació de viatgers es produïsca de manera més àgil i segura.
  • Que s'eliminen totalment les barreres arquitectòniques tant en les estacions com en el material rodant. Fa més de 10 anys que Valldigna Accessible reivindica un creuament de vies accessible i segur per a tots. Recentment s’ha inaugurat un pas soterrani a Xeraco, ¿per a quan a Tavernes de la Valldigna?
  • Que s'establisca un únic canal centralitzat i coordinat d'informació a l'usuari de Renfe/Adif, de manera que es puguen conéixer les incidències del servei de forma més eficient. I que aquest Servei comunique sempre i de manera regular les incidències que puguen alterar l'horari establit, tant per megafonia de l'estació, com per megafonia del propi tren, panells informatius i xarxes socials.
  • Que existisca una bona coordinació entre les entitats Renfe i Adif, ja que en moltes ocasions l'argument que usa Renfe Rodalia València per a justificar els retards és que aquests són deguts a la regulació del trànsit ferroviari que és competència d'Adif. Aquesta coordinació és necessària per al compliment dels horaris i per poder informar puntualment de les incidències que s'ocasionen i puguen provocar l'incompliment dels mateixos.
  • Posar a disposició dels usuaris un canal oficial online unificat de suggeriments/reclamacions de Renfe/Adif. Els usuaris no tenen per què ser coneixedors de les competències de cada entitat a l'hora de realitzar les seues queixes i/o reclamacions.

Un bon servei de transport ferroviari de rodalia ajudarà a respectar el medi ambient i a contribuir al benestar de les persones.

Gràcies per la seua contribució.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Escriu el teu comentari